در ۲۴ می ۲۰۱۶ بازی Overwatch توسط کمپانی Blizzard به جهان معرفی شد. از آن موقع تا الان کمپانی Blizzard سه تا Hero و ۲ تا Map استاندارد معرفی کرده است که تاثیر زیادی در تغییرات بازی داشتند.

TakeOver:

سفرمان را به گذشته و اتفاقاتی که در این سال گذشت را با TakeTv TakeOver شروع می کنیم که مدتی بعد از معرفی و عرضه بازی Overwatch فعالیت خود را شروع کرد.این روز ها، روزهایی بدون محدودیت برای هیرو ها بود. در دو روز اول ما شاهد double mccree و double Winston بودیم. این اتفاق باعث شد که بازی بسیار سختتر شده و باعث شود که فرق گذاشتن بین دو بازیکن و تماشا آن بسیار مشکل شود.در همین زمان بود که ما دو تا از قدیمیهای موردعلاقه همه را دیدم، آنها کسی نبودند جز Widowmaker و Mercy. ترکیب این اتفاق ها باعث شد که فضایی ایجاد شود که تماشا بازی و درک آن برای تماشاکنندگان جدید کمی مشکل شود.چرا که در آن زمان هردوتا تیم بازیکنانی داشت که از یک هیرو استفاده می کردند و تشخیص اینکه کدام هیرو مال کدام تیم است امری مشکل شده بود. به غیر از این امکان کشتن Widowmaker با یک تیر و قدرت زنده شدن Mercy زمانی که در دید نیست باعث شد که تماشا کنندگان به سختی متوجه شوند که کی زنده و کی مرده است. عنصر دیگری که در آن زمان نبود Kill Feed بود که البته بعدا به بازی اضافه شد.

ESL Atlantic Showdown:

حالا به Atlantic Showdown میرویم. در اینجا ما تغییرات زیادی در متا احساس کردیم و مهمترین تغییری که دیدیم محدود شدن هر بازیکن به تنها یک هیرو شد و همچنین شاهد علاقه زیادی به Zanyatta  بودیم که این به این معنی است که ما شاهد استراتژی های حمله(Dive Composition) های زیادی بودیم که این به این معنی است که تیم ها اکثرا برروی تحرک و پویایی خود تمرکز می کردند به جای قدرت و استراژی های معمول دیگر.

این تغییرات باعث شد ناراحتی زیادی برای ورزش اینترنتی Overwatch ایجاد شود، زمانی که Rogue موفق شد Envyus را در یک برد  ۵۷ دقیقه ای تاریخی شکست دهد در این زمان بود که تیم های اروپایی موفق شدند آمریکای شمالی  را در بازی های فینال شکست دهد که این اتفاق سبب شد که تمامی بازی های فینال اروپا بین Rogue  و Reunited  باشد که هر دو تیم از Mobile DPS استفاده کنند  و همچنین آنجا بود که ما با بهترین Genji ها و Tracer ها برخوردیم.

World Cup 2016:

در نوامبر، Blizzcon متا Beyblade را به جهان عرضه کرد و هیرو Ana با یک nano boost Reaper’s Death Blossom باعث ایجاد هرج و مرج شد و تقریبا پاک شدن تیم حتمی شد، این زمانی به نمایش گذاشته شد که TviQ خط عقب تیم فنلاند را پاک سازی کرد و حتی Sound Barrier  هم نمیتوانست نجاتشان دهد. این دوره براساس این بود که تیم تازه فهمیده بود چگونه با یک هیرو به طور موثر بازی کند.

MLG Vegas:

تا پایان سال ۲۰۱۶ تورنومنت MLG Vegas  شروع شد، تورنومنتی که بهترین های آمریکای شمالی را در کنار یکدیگر قرار داد با مقیاسی که ما تا این موقع خیلی مشاهده نکردیم. اندکی بعد از جام جهانی، قدرت نانو بوست(nano boost) هیرو Ana کاهش پیدا کرد به طوری که دریافت کننده دیگر سرعت اضافی دریافت نمی کند.  این باعث شد ما به پایان Beyblade برسیم ولی در اینجا چیز بدتری به وجود آمد، triple/quad tank!

حتی قبل از Ana nerf، Ninjas in pyjamasداشتند از این افکت(Effect) استفاده می کردند، اما از حذف کردن سرعت سبب شد که دیگر Reaper، The tank killer خیلی مورد استفاده قرار  نگیرند.

در این متا، The shield war مهمترین فاکتور در هر بازی بود، اینکه کدام تیم سریعتر Reinhardt shield تیم مقابل را از بین می برد.معمولا هرتیمی که Shield battle را می برد و تیم حریف را شکست میداد در مبارزات دیگر هم تیم حریف را با موفقیت شکست می داد.

Overwatch PIT Championship:

از ابتدا امسال(سال ۲۰۱۷) هر دو تیم های آمریکای شمالی و اروپا، با هم قاره ای های خود در یک متا(Meta) که یکی از متنوع ترین متاهای موجود تا الان بوده است مبارزه داشته اند. در این زمان بهترین ترکیب Dive comp بود که یکی از تهاجمی ترین ترکیب های بازی است که به بهترین شکل توسط Rogue  اجرا شد که از آن زمانی که به آمریکای شمالی(لاس وگاس) نقل مکان کرده، کل منطقه را تحت تسلط خود گرفته است. به اضافه ترکیب های Dive comp،  هردو triple tank ها و ۲/۲/۲ قابل دوام بودند.

این اتفاق باعث ایجاد بازی هایی میشد که هیچ ضمانتی نبود که کدام تیم ها چه ترکیبهایی انتخاب میکنند که باعث شد بازی به طرز شگرفی تاکتیکی شود.

تا امروز ما این متا انعطاف پذیر را تجربه کردیم البته با وجود سالگرد و تولد overwatch  و همچنین Balance  های جدید، امیدواریم در این سال جدید با مپ(map) های جدید و هیرو(hero) های جدید این کمپانی ما را شگفت زده کند.

نظر شما درباره این تغییرات چه بوده است؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید