DJ و کارگردان لس آنجلس مایک رلم ریمیکس ها و ترکیب های بی نظیری از تریلر فیلم ها و ویدیو های دیگر را در کانال YOU TUBE خود و اجرا های زنده اش منتشر کرده است.  او برای تریلر رسمی فیفا 18 در مراسم GAMESCOM 2017 از کاور(پس زمینه) بی مانند کار NEW ORDERS BLUE MONDAY استفاده کرده است.مایک رلم با کمپانی EA درباره ی مراحل کارش٬ و اینکه چگونه به کار ریمیکس کردن در YOU TUBE روی آورده و اینکه درست کردن آهنگ با تیکه های صدای فیفا 18 چه حسی داشته است، صحبت کرد.

EA SPORTS  :چگونه به ریمیکس کردن روی آوردید؟

مایک رلم(م.ر): من الان حدود 20 سال است که DJ هستم. و از زمانی که شروع به کار با ویدیو کردم 13 سال میگذرد. در این نوع تکنولوژی پیشگامم راهنمای من بود. آنها یک صفحه گرداننده ی DVD داشتند و من با خودم گفتم:خدای مندقیقا میدونم که من این کار رو انجام میدم.                 من همه ی این کلیپ ها را که الان آماده دارم،قبلا در ذهن داشته بودم و امیدوار بودم که یک روز بتوانم کاری با آنها انجام دهم. مردم داشتند استفاده از نمونه های ویدیویی را شروع میکردند امّا من با تمام وجود میخواستم که آنها راترکیب کنم(چیز های جدیدی درست کنم و چرکنویس شان را بسازم) و واقعا با مهارت آنها را دستکاری کنم همانگونه که میتوانستم این کار را با اهنگ ها و موسیقی ها انجام دهم.

زمانی که تکنولوزی صفحه گردان DVD منتشر شد، من از موضوع پرت و دور بودم. برای چند سال با استفاده از آن در اجرا های زنده ام، باهاش کار میکردم و بعد از آن بحث YOU TUBE شروع شد. من میخواستم کاری را که در برنامه ی زنده اجرا میکردم در این منبر(سکوی) آنلاین ترجمه کنم. برای اینکه بودن در آن آغاز قضیه ی ترکیب کردن فیلم ها چیز خوبی است، امّا اجبارا برای تماشایش روی کامپیوتر در منزل نیازی به ترجمه نداشت. بالاخره توانستم کاری را انجام دهم که زنده(لایو) انجام نمیشد. زمانی که به برنامه رقص هیپ هاپ میروید، نمیخواهید که نمایش را ببینید، بلکه بیشتر به موسیقی آن توجه میکنید.

الان من کار های زیادی از جمله ریمیکس فیلم ها انجام میدهم. وقتی که بخشی از کار یک فیلم را  به عهده میگیرم،چه دیالوگ ها باشند چه صدا ها، من صدا ها را به یک آهنگ یا ترک موسیقی تبدیل میکنم.

EA SPORTS :تو چند ریمیکس ویدیویی با کارگردان ادگار رایت انجام دادی. چه زمانی شروع به کار با او کردی؟

م.ر:اولین چیزی که برایش انجام دادم کار ریمیکس SCOTT PILGRIM بود که همینطوری زمانی که اصلا ادگار را نمیشناختم درست کردم. بعد او مرا از توییتر پیدا کرد و وقتی که کار« آخر دنیا»   (THE WORLDS END ) منتشر شد او بهم پیامی داد و درخواست کرد که برای تمام کردن وبه نتیجه رساندن کارCORNETTO TRILOGY  با درست کردن یک ریمیکس بهش کمک کنم.

من برایش ریمیکسی ساختم که در آن کارهای SHAUN OF THE DEAD ، HOT FUZZ   و    THE WORLDS END  را با هم متحد کردم. یکی از ترک های موسیقی که درست کردم،کاور(پس زمینه) ای از کار BLUE MONDAY بود بخاطر اینکه در SHAUN OF THE DEAD صحنه ای وجود دارد که در آن مردم صفحه های گرامافون را پرتاب میکنند و نام آهنگ ها را با صدای بلند فریاد میزنند. ولی بعد ادگار میگف:نه، نه، نه، این یکی رو عملی نکن!

با اینکه اون مردم به مردگان متحرک(زامبی ها) حمله میکردند، ادگار نمیخواست کار BLUE MONDAY را خراب جلوه دهد. من فکر میکردم در اون مقطع عالی میشهچون در کار آخر دنیا آبی رنگ خیلی مهمی است. من به هر حال همیشه ان آهنگ را دوست دارم، آن یک ترک کلاسیک مخصوص رقص است.

EA SPORTS :تو حتی یک تریلر ریمیکس شده از بچه راننده(BABY DRIVER) هم برای ادگار رایت درست کردی، آیا اون نظر خودت بود یا از طرف ادگار ماموریت گرفته بودی؟

  م.ر: من آن کار را با ادگار رایت و شرکت سونی انجام دادم، برای همین به مقدار زیادی دسترسی خوبی داشتم. من در ان زمان به کل فیلم دسترسی داشتم. آن وضعیت تقریبا منصفانه نبود، من میتونستم هر چی میخواستم را از طریق آن فیلم به دست بیاورم، به خصوص دور ماندن از تباه کنندگان(اسپویلر). ادگار همیشه حامی رشد ریمیکس کردن است، پس همکاری کردن با او همیشه یک بخش درخشان و مفید است.

EA SPORTS :چگونه درگیر پروژه فیفا 18 شدی؟

م.ر: اون ها من رو پیدا کردند ، چون کار ریمیکس BABY DRIVER و دیگر کار هایم را دیده بودند. کمپانی EA به دنبال چیزی میگشت که خیلی پر انرژی  باشد نه اینکه همینطوری ناگهانی ریمیکسی از 40 آهنگ برتر یا همچین چیزی باشد. اون ها میخواستند که کار بی انتها و بین المللی باشد. بعد اون ها گفتند که میخواهند از نسخه BLUE MONDAY استفاده کنند و من هم گفتم : باشه،حتما چرا که نه.

این کار با نسخه ای که اولین بار انجام داده بودم(برای کار CORNETTO TRILOGY) خیلی فرق داشت ولی از خهاتی هم خیلی شبیهش بودف چون درون مایه اش همون بود.

EA SPORTS : اون ها چیزی می خواستند که با فیفا سازگاری داشته باشه، امّا این چجوری با استایل و روش تو جور بود؟

م.ر: آره، فکر میکنم تبلیغاتی بودنش یک مزیت بزرگ بود. اگر من از چیزی نمونه برداری کنم، اون کار در استایلی با جزییات کامل از اب در میاد، چون اون چیز باید به کارم بیاد.نه اینکه فقط کارهای یکنواخت بشوند. و من قکر میکنم همین موضوع به پروژه ی فیفا کمک کرد چون کاور کارBLUE MONDAY به خوبی خودش رو متوجه اون میکرد، چون در این کار گرفتن صدا های بازی و تبدیل اون ها به یک موسیقی وجود داشت. این مفهوم کلی بود: فکر کردن به حال و هوای جمعیت و بازیکنان، و همه ی صدا های مختلف بازی، و ترکیب کردن شان با همدیگر. و این کار به خوبی انجام شد.

EA SPORTS : مراحل کارت با پروژه ی فیفا 18 چگونه بود؟

م.ر : در ابتدا من ورژن BLUE MONDAY را جدا جدا تقسیم بندی کردم تا بتوانم هر بخش را به تنهایی گوش کنم، و من واقعا در این مورد افتضاح کار کردم. اول، من یک یا دو صدای ضربه زدن به توپ از فیفا 18 را گرفتم و ریتم هایی که این صداها میتوانستند باهم بسازند را با اضافه و کم کردن صدا های دیگر درست کردم. باری مثال من صدای پینگ  را که هنگام شوت دروازه بان به گوش میرسد، به کار اضافه کردم. یا مثلا صداهایی که بازیکنان در میاوردند مثل داد وفریاد کردن. و حتی صدای گرفتن توپ توسط دروازه بان. همه ی این صدا ها اگر درست تنظیم نشوند ممکن است یکجور صدا بدهند. بعضی اوقات فقط صدای شوت زدن توپ به گوش میرسد. کمپانی EA واقعا با تقویت کردن صدا ها، آهسته شروع کردن و حماسه سازی  کار خیلی خوبی انجام داد. و کار کردن با این شرکت خیلی باحال و جالب بود. اون ها فقط چند گیگابایت از این نوع صدا ها داشتند که واقعا دیوانه کننده بود.

                                                              

EA SPORTS : کار کردن فقط با صدا چه تفوتی در مقایسه با کار های ریمیکس ویدیویی دارد؟

م.ر : معمولا وقتی من کار های بصری(دیدنی) انجام میدم صدا ها رو قطع میکنم.                            در کار BABY DRIVER وقتی که بچه داشت راستای خیابان را سر میخورد ، من با مهارت ویدیو را همزمان با صدا ترکیب میکنم پس دقیقا میدونم که قرار است چطور به نظر بیاید. اگر چیزی به نظرم نخواهد درست پیش برود، اون موقع از صدا استفاده نمیکنم. وقتی قرار است با کار های ویدیویی به توافق برسم، خودم را وفق دادن با ان کار خیلی عجیب است. مثلا در کار BABY DRIVER اوضاع به همین شکل بود. چون در این نوع کار ها دسترسی خوبی به همه ی ارشیو ها دارم، مشکلی پیش نمیاید. بعضی وقت ها که لحظات فیلم نزدیک بهم کات شده اند، ریمیکس کردن بدون کایپ کامل خیلی دشوار است.با کار فیفا، من حتی به قسمت های بصری سینماتیک دست هم نزدم،چون طراحی ان ها به گونه ای بود که نقض کننده کار های صوتی خردمندانه ی من بودند. برای مثال تفاوت صدای هد زدن وتکل زدن در صدا نزدیک به هم بودند. بعد اون ها کلیپ را بر اساس صدا ها درست کردند، کاری که من معمولا انجام نمیدم اما خیلی خوب شده بود. چون بعد از اون میتوانستند هرکار که میخواهند انجام دهند. مثلا اگر من اسم بازیکنی را میاوردم، آنها میتوانستند ان را درست کنند.

EA SPORTS : دیگه چه چیز هایی در کار کردن فقط با صدا متفاوت بود؟

م.ر: خب من از همه نوع  جنسی در کارم استفاده کردم. در ابتدا، قبل از اینکه به کل فیلم دسترسی داشته باشم، من فقط تریلر ها را میگرفتم. الان که به گذشته نگاه میکنم به این فکر میکن مکه چطور ان زمان این چنین کار هایی انجام میدادم. فقط بر عهده داشتن چند ثانیه از یک کلیپ،اصلا چرا کسی باید همچین کاری بکند؟ امّا با فیفا، کار ریمیکس من کاملا دلخواهانه بود. وقتی که من توسط یک گزارشگر اسم رونالدو را صدا میزدم، اون ها مجبور بودند چهره رونالدو را در حال انجام یک کار حماسی به تصویر بکشند. تصویر های بصری در این روش از قبل وجود نداشتند. در این کار، انها میتوانستند بازیکن را هرجایی که میخواهند به نصویر بکشند، به شرطی که با موسیقی سازگاری داشته باشد. خلاصه، کاری که انها انجام دادند شگفت انگیز بود.

به نظر شما کار مایک رلم در تریلر فیفای gamescom 2017 چطور بود؟ از نوع میکس تریلر راضی بودید؟

دیدگاهتان را بنویسید