اسپانسر ورزشهای الکترونیک
اسپانسر ورزشهای الکترونیک

محبوبیت و تعداد بینندگان ورزش های الکترونیک و بازی های رقابتی هر ماه در حال افزایش است. ارزش کنونی بازار ورزشهای الکترونیک در حدود 900 میلیون دلار برآورد می شود، رقمی که به نظر می رسد امسال افزایش پیدا کند.

جوایز مسابقات بازی هایی مانند League of Legends، Dota 2 و Call of Duty هر ساله افزایش پیدا می کنند. مسابقات International سال 2017 – مسابقات قهرمانی جهان Dota 2- موفق شد با مبلغ 24.787.916 میلیون دلار، رکورد بیشترین جایزه نقدی در تاریخ ورزشهای الکترونیک را بشکند. جالب است بدانید که هر کدام از مسابقات International از سال 2014 به بعد این روند را طی کرده اند.

مانند هر صنعت موفق دیگری، ارزش بیشتر برابر با پول بیشتر است و در بازی های رقابتی، این امر به صورت اسپانسری نمود پیدا کرده است. این قراردادهای اسپانسری به معرفی مسابقات International به طیف وسیعی از مخاطبان کمک می کند.

در اینجا به بزرگترین اسپانسرهای ورزشهای الکترونیک می پردازیم که نام و پول خود را بر روی بازی های رقابتی سرمایه گذاری کرده اند.

اینتل: از سال 2006 به عنوان اسپانسر Intel Extreme Masters و ESL -Electronic Sports League شناخته می شود. در واقع این قدیمی ترین مسابقه موجود در ورزش های الکترونیک است.

کوکا کولا: غول تولیدکننده نوشابه اسپانسر مسابقات قهرمانی جهان League of Legends – یکی از بزرگترین رویدادهای موجود در دنیا- است. اما به عنوان یک قدم بزرگتر، کوکا کولا و Riot Games با تعدادی از سینماها به منظور نمایش مسابقات League of Legends سال 2016 در امریکا، کانادا و اروپا قرارداد بستند.

Comcast Xfinity: این شرکت تامین کننده اینترنت و کابل، اسپانسر ESL و تیم Evil Geniuses است که در بالاترین سطح در Dota 2، League of Legends و بازی های دیگر فعالیت می کند.

رد بول: برندهای نوشیدنی انرژی زا مانند رد بول حضور پررنگی در ورزش های الکترونیک دارند. این شرکت اسپانسری را از مسابقات Blizzard’s StarCraft 2 شروع کرد و سپس به سمت Dota 2 آمد. همچنین رد بول مسابقات و تیم های دیگری مانند Tempo Storm را نیز حمایت می کند.

Mountain Dew: این شرکت نوشیدنی اسپانسری چندین تیم را به عهده دارد که شامل Team Dignitas، Splyce و SK Gaming می شود. همچنین Mountain Dew League را به منظور کمک به حرفه ای شدن بازیکنان آماتور راه اندازی کرده است.

T-Mobile: این شرکت مخابراتی از آگوست 2017 اسپانسر TSM و Cloud9 است. T-Mobile همچنین اسپانسر مسابقات Twitch Esports Arena در سال 2017 بود که در Staples Center در لس آنجلس برگزار شد.

Mobil 1: این شرکت تولیدکننده روغن موتور به عنوان اسپانسر Rocket League Championship Series شناخته می شود. در Rocket League دو تیم با استفاده از خودروهای کنترل شده از راه دور فوتبال بازی می کنند.

Audi: خودروساز آلمانی از ژانویه 2017 اسپانسر تیم Astralis در Counter Strike: Global Offensive است.

Airbus: این شرکت هواپیماسازی در اکتبر 2017 از همکاری خود با تیم Out of the Blue خبر داد.

 

همان طور که بازار ورزش های الکترونیک در حال رشد است، اسپانسرها و سرمایه گذاران بیشتری به این صنعت روی می آورند و این امر فرصت های خوبی برای بازیکنان فراهم می کند. طبق اطلاعات موجود، آینده روشنی در برابر این صنعت وجود دارد و خواهیم دید که چگونه پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید