کمپانی Valve به تدریج هیروی Monkey King را با آپدیت های کوچکی که در پچ 7.06 آورد قوی تر کرد و زمینه ای آماده کرد تا دوباره این هیرو انتخاب و به سبک بازی اضاف شود.
آنچه معمولا قابل پیش بینی است نقطه اوج یک هیرو است. جایی که هیروی Monkey King فقط به اندازه کافی خوب نیست که در سبک بازی باشد اما به اندازه ای که بتواند به روزهای گذشته ی خود در متای بازی برسد خوب است.
تفاوتی که در Monkey King هست اینست که هیروی جدید اضاف شده به بازی است و هنوز قدرت مانور در بازی را دارد. این هیرو وارد Dota2 شد و بسیار قوی به نظر میرسید بعد از آن با آوردن آپدیت های مختلف آن را ضعیف کردند که بعضی از آن آپدیت ها واقعا بی معنی بودند. اما به دلیل علاقه ی بازیکنان به این هیرو دوباره آپدیت هایی مبنی بر قوی شدن آن دادند.
در طی پچ 7.06 تا 7.06f درصد برد هیروی Monkey King در کل بازی ها از 40.99% به 47.08% رسید که باز هم پایین است اما در طی پچ های قبل یک جهش قابل قبول است. حتی در این میزان درصد برد بازهم هیروی محبوبی است ( نوزدهمین هیروی محبوب ، در حالی که بین 35 هیروی با انتخاب بالا ، درصد برد این هیرو در رده آخر است ) ، به خصوص در MMR های بالا ممکن است قادر به تولید سبک های جدیدی در این هیرو باشیم. این هیرو در رده ششم بیشترین هیروی انتخاب شده است در سطح 5k+ و در سطح 4k تا 5k در رده ی هشتم است.

انتخاب دوباره هیروی Monkey King در نقش Core :

هیروی Monkey King در طی پچ 7.01 تا 7.03 به دلیل ضعیف کردن های متعدد و آماده کردن برای انتخاب در Captain Mode باعث شد این هیرو را در نقش Core انتخاب کنیم بجای انتخاب آن در نقش Support که قبلا صورت میگرفت. این هیرو بسیار قوی بود و لاین را به طور قطع پیروز میشد اما با تغییراتی که شامل کاهش Armor و ضعیف کردن اسپل Jingo Mastery بود این هیرو دیگر آن قدرت قبل را نداشت. اما هنوز هم در نقش ساپرت یا Roamerانتخاب میشود زیرا بدلیل داشتن اسپل های مفید میتواند حریف را در لاین عقب براند.
به چند دلیل در حال حاضر باید از این هیرو نه در تمام زمان ها اما در اکثر اوقات در نقش Core انتخاب کنیم که در زیر به طور مفصل توضیح خواهیم داد :
1) تغییر در اسپل Boundless Strike ( از 140%/160%/180%/200% به 150%/175%/200%/225% تغییر یافت )
2) تغییر در Attack rate هیرو ( از 2.0 به 1.7 تغییر یافت )
3) بالابردن قدرت دفاعی هیرو که شامل چند مورد میشود :
– آوردن Talent evasion به لول 10
– افزایش رشد Strength از 2.2 به 2.8 که در بین پچ 7.05 تا 7.06 اعمال شد.
این دلایل بالا نشان دهنده اینست که هیروی Monkey King در ابتدای بازی هیروی آسیب پذیری است اما در اواسط بازی و اواخر بازی هیروی مفید و موثری خواهد بود.
آیتم Echo Sabre و Desolator موثر ترین آیتم ها برای این هیرو است به همین دلایل است که این هیرو را باید در نقش Core انتخاب کنیم نه در نقش ساپرت.
در مسابقات TI7 تنها سه بازی از دوازده بازی که این هیرو انتخاب شده ، پیروز شده است. این درحالی بود که تیم IG از هیرو در نقش ساپرت استفاده میکرد در حالی که تیم Liquid در نقش Carry اصلی از آن بهره میبرد.


اینکه نحوه ی گرفتن Talent در تصویر بالا چگونه است بازهم بستگی به سبک بازی شما و شرایط بازی دارد هر Talent در شرایط خاصی استفاده میشود مثلا 20% Magic resistance نسبت به 40Damage در لول 20 شاید بهتر باشد اما هیروی Monkey King در آن لول Armor خالص آن 20 است به همین دلیل قدرت ضربه این هیرو را بالا ببرید بسیار کارآمد تر است.

هیرویی دیگر با توانایی نامرئی شدن :

شاید هیروی Monkey King نیازی به نامرئی بودن نداشته باشد اما کنترل بازی و فضایی که برای هم تیمی هایتان با این آیتم درست میکنید ایجاب میکند شما را که آیتم Shadow Blade را هم در ذهن تان داشته باشید. این نوع هیروها به دلیل غیبت همیشگی آنها در بازی حریف را ناخودآگاه عقب میراند و حتی حریفان برای مقابله با این نوع هیرو ها باید گروهی باشند و این خود یه نقطه مثبت است.
به همین خاطر این طور هیرو ها در تمام سطح ها انتخاب میشوند و باید ضعیفشان کرد تا متعادل به نظر برسند. به عنوان ساپرت ، هیروی Bounty Hunter در لاین تاثیری ندارد اما به عنوان Roamer هیروی بسیار تاثیرگذاریست.
در سبک بازی های 2-1-2 هیروی Monkey King بسیار موثر است زیرا میتواند راحت با داشتن یک ساپرت Farm خود را بکند و حتی Kill بگیرد و در شرایط خاص به کمک لاین های دیگر برود. در برابر هیرو هایی مانند Slark یا Weaver بسیار این هیرو موثر است.
اینکه فکر کنید هیروی Monkey King خیلی قوی و یا به اصطلاح OP است اشتباه است. این هیرو در حال حاضر محبوب است و معلوم نیست در پچ های آینده این هیرو در چه شرایطی قرار بگیرد ، شاید کلا از دیده ها فراموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید